Blog

маркетингови тенденции 2020

Маркетинговите тенденции на 2020, които искате да знаете

Казват, че 2020 г. ще е годината на Плъха, но от рекламна гледна точка това определено ще си е годината на добрия стар хомо сапиенс. Въпреки вдъхновяващия технологичен подем и иновативните възможности за реклама, се наблюдава лекo оттласкване от прекомерната дигитализация. Умните джаджи са само средство, чрез което да се докоснем до най-високата цел – човешкото внимание. Ето и някои от тенденциите за 2020 г., които забелязваме, и които все по-ударно ще се имплементират в бизнес стратегиите на брандовете. Четете за дигиталния детокс и тенденциите в онлайн рекламата през тази година

1. Потребителското изживяване е в култ

Една от най-ярките маркетингови тенденции за 2020 г. е подобряване на потребителското изживяване. Комуникацията към клиентите все по-често се разделя със старото си директно промотиращо амплоа. Вместо да говорим на аудиторията какво трябва да купи, ние й  предлагаме потребителско изживяване, което да я заплени и накара да се връща към нашия бранд отново. Кои са основните фактори, които повлияват позитивно на потребителското изживяване? Удобен и модерен дизайн на сайта или приложението ни, лесни начини на плащане, ползване на модерни технологии, предоставяне на професионално, любезно обслужване, както и възможност за персонализация.

2. Компетентни и любезни служители = повече успехи за бранда

Добрите служители винаги са спомагали за развитието на бранда, но през 2020 г. тази тенденция ще се разраства. Изследване на pwc отбелязва, че 46% от участниците в него биха се отказали от услуга или продукт заради некомпетентни или груби служители, обвързани с бранда. Често екипът е важна част от рекламата и участва в моделирането на потребителската нагласа. Затова ви съветваме винаги да обръщате внимание на служителите си – те не само трябва да харесват работата си, но и да са истински ангажирани с бранда, за който отговарят. клиенти Факт е, че неудовлетвореният екип трудно се мотивира да е приветлив към клиентите. Затова е хубаво да инвестирате и в Employer branding или просто да вложите старание, за да бъдете заобиколени от вдъхновени, позитивни и отдадени на работата си хора.

3. Видео на живо

Интересът на потребителите към видеосъдържанието продължава да расте.  Наблюдава се обаче повишена интеракция с клиповете, които се излъчват на живо. Това е една от най-важните маркетингови тенденции за започналата вече година. Усещането за динамика и моментална осведоменост кара потребителя да жадува най-свежото съдържание. Затова не е изненадващо, че клиповете, излъчвани на живо, се гледат 3 пъти по-дълго, отколкото тези, които са вече готови и качени някъде.

на живо

4. Позициониране в Google – желаната позиция 0

Със сигурност сте забелязали, че понякога на въпросите ви в Google търсачката отговаря с директен отговор, разположен в поле, най-отгоре, преди всички резултати. Това са така наречените featured snippets, които се казват и позиция 0. Реално тази информация е първото, което попада пред погледа ни и тенденцията посочва, че през 2020 г. все по-често ще откриваме отговорите в интернет по този начин. Как да оптимизирате сайтовете си за Google featured snippets?
  • Постарайте се да подобрите SEO оптимизацията, за да сте позиционирани на първа страница по желаните ключови думи;
  • Формулирайте в текста си въпросите, които според вас аудиторията би потърсила в Google, след което представете и кратки и ясни отговори;
  • Има и 3 вида форматиране за featured snippets, които е добре да знаете и следвате.
Ако успеете да достигнете така желаната позиция 0 в търсачката, със сигурност ще се откроите от конкурентите. Снимка: internetmarketingninjas
5. Привличане на лоялни клиенти, задържане на доверието
Проучвания доказват, че е 5 пъти по-скъпо да достигнеш до нови клиенти, отколкото да ангажираш отново сегашните ти. Определено си струва и през 2020 г. да се работи в посока подобряване на отношенията с потребителите. Това може да стане по хиляди начини: изпращане на ваучери за рождени или имени дни (внимавайте с GRPR-а), посредством персонализирани предложения, регулярни промоции, организиране на събития и още. Лоялните клиенти могат и лесно да помогнат за подобряване на разпознаваемостта на бранда. Хората са свикнали дори и безвъзмездно да споделят позитивни впечатления от стоки, както и да препоръчват любими продукти в групи и под постове в социалните мрежи. Тук въобще не говорим за инфлуенсъри, а за препоръки от потребител към потребител. Това са само част от водещите маркетингови тенденции за 2020 г., които искате да знаете, ако искате да успявате още. Десетилетието определено ще е много технологично за потребителя. Но и много лично.   Използвани източници: Michael Brenner, pwc.com

Злато за Red Lion в категория Стоки на Effie

С радост споделяме, че на 26 ноември спечелихме Злато на Effie® България в най-конкурентната категория Стоки. Призът е за интегрираната кампания, която осъществихме за Novanight на клиента ни Санофи. За целия екип на Red Lion е огромно удоволствие да бъдем част от развитието и популяризирането на бранда и сме нетърпеливи да продължим заедно нататък!

Какво направихме заедно?

Интегрирана маркетингова кампания. Брандирахме Деня на съня и постигнахме рекорден CTR – 13%, за клиповете, които направихме и разпространихме онлайн. Постигнахме целите си предварително и успяхме да ги надскочим. Определено заедно доказваме, че сме EFFIEкасни и вярваме, че скоро ще реализираме още идеи, с които ще се гордеем.

Дигитален маркетинг през 2020: прогнози и тенденции

Подготвихте ли си банерите за коледните кампании? Или обмисляте какво VR съдържание да предложите на следващия си клиент? Годината почти неусетно се изниза и вече тайничко надничаме към следващата. Прогнозата за дигиталния маркетинг през 2020 е изпълнена с бурни промени и слънчеви възможности. Онлайн рекламата следва плътно настроенията на потребителите и винаги се вмъква умело в редовете на техните нужди и желания. Все по-интересен, по-личен, по-разнообразен. Такъв се очертава да бъде дигиталният маркетинг през 2020.

Дигитален детокс

Случвало ли ви се е да ви дойде до гуша от рекламни постове в социалните мрежи или политически дискусии из стените на приятелите ви? Можете да си забъркате едно своеобразно смути за душата. Според данни на Hootsuite през 2019 г. има 9% ръст на потребителите на социални мрежи. Така те вече стават общо над 3,484 млрд. Пренаситени от информация, все повече хора обаче решават да си организират детокс от социалните медии. Някои деактивират профилите си, а други просто изтриват приложенията от телефоните си. дигитален детокс Всеки трети възрастен в Англия се стреми да ограничи ползването на социални мрежи. 6% от хората споделят, че са изтрили някои от тези приложения от телефоните си. Причините? Емоционално натоварване от социалните мрежи, усещане, че губят твърде много от времето си там, както и непоносимост към изобилието от фалшиви новини. Какво следва да предприемат всички, които разчитат на дигиталния маркетинг за своя бизнес успех? Да заложат на качествено съдържание, което е наистина полезно за потребителите, но и умело таргетирано.

Изграждане на групи по интереси

Създаването на групи във Фейсбук не е нещо ново, но все по-често такива се поддържат от брандове. В тях се публикува ангажиращо и полезно за аудиторията съдържание и би могъл да се генерира органичен трафик към сайта на продукта или услугата, които стоят зад марката. Обикновено в тези групи се дава много по-голяма свобода на потребителите – те създават дискусии или споделят мнение за това, което ги интересува. Идеята тук не е да създадеш група, а след това машинално да добавиш в нея колкото можеш повече хора. Важно е да се изгради общество, което има възможност да обменя информация, да споделя мнение, за да се обогатява духовно и идейно. Свободата на аудиторията да коментира и да изказва позицията си е нещо, което доближава бранда по-близо до неговите клиенти и му придава позитивен имидж.

groups

Инфлуенсърите и комуникацията от уста на уста

Чрез групите по интереси бизнесът по-лесно може да открие свои настоящи или потенциални клиенти, които са доволни и биха могли да бъдат добри посланици на марката. Компаниите все още ползват активно помощта на инфлуенсъри, за да достигнат по-лесно до аудиторията, но се наблюдава известна доза недоверие към най-активните в публикуването. Все по-често се търсят микроинфлуенсъри или наноинфлуенсъри, които са с по-малко последователи, но се радват на голяма лоялност и доверие. След направено проучване Smart Insight посочва какъв е процентът ангажиране при потребителите в Instagram:
  • Инфлуенсъри с 5 000 последователи – 5,3% ангажиране;
  • до 10 000 последователи – 3,7% ангажиране;
  • над 100 000 последователи – 1,1% ангажиране.
Същевременно 61% от попитаните заявяват, че биха се доверили на препоръка от приятел или близък, а не на съвет от знаменитост, която редовно рекламира голям брой продукти. Изводите? Инфлуенсърите още са свеж и ефективен начин да промотираме стоките или услугите си, но вместо да търсим хората с най-популярни имена, понякога е по-логично да се спрем на тези, които събуждат доверие в последователите си, както и тези, които истински харесват рекламираните от тях продукти.

Възход на алтернативните платформи

Най-познатите ни платформи – Facebook и Instagram, започнаха упорито да се пълнят с реклама, в резултат на което нараства конкуренцията между брандовете, които рекламират там. През 2020 г. все по-често ще попадаме на промотиране и в нови за нашата страна платформи за реклама: Pinterest, TikTok, Viber, Linkedin и други. Ако доскоро Pinterest беше чудесното място да потърсиш идеи за креативна сватбена декорация или за красива лятна прическа например, сега там може да намериш всичко, което би искал да притежаваш. Стоките с лекота биха могли да се рекламират там, особено ако начинът им на презентация е атрактивен и съобразен със спецификите на платформата.

pinterest

VR и AR за вълнуващи кампании

Интересът към VR (виртуалната реалност) и AR (добавена реалност) все още расте, а много марки ползват тези технологични възможности за изграждане на рекламните си кампании. Потенциалът им определено е огромен, защото дават на потребителя възможност да влезe в итеракция с продукта по вълнуващ и модерен начин. Така например IKEA направи приложение, с помощта на което потребителите може да видят как харесаните от тях мебели ще изглеждат в дома им. Чрез добавена реалност се визуализират стаите и продуктите, които са избрани.  

Социалните медии като предпочитан начин за контакт

Все по-често потребителите предпочитат да пишат лично съобщение във Фейсбук или да коментират под нов пост, а не да чакат да се свържат по телефона с оператор. Правят го, когато имат въпрос, проблем или искат да изразят мнение. Според нови проучвания 28% от потребителите са се обръщали към бранда посредством социалните мрежи. Голям процент са и хората, които не се притесняват да изразят разочарованието си в страницата на бранда във Фейсбук например. Потребителите искат внимание и комуникация и очакват това да се случва и в социалните мрежи. Затова е хубаво повече компании да внимават как управляват страниците си в интернет. Новата година наближава и се надяваме да донесе още свежи изненади в света на рекламата. И то такива, на които с удоволствие бихме натиснали бутон Like.

тиймбилдинг

ЯгоДИ(Й)!

Когато шефът обяви, че планира тиймбилдинг, настъпва еуфория. Когато след това не каже нищо повече, емоцията се замества от лек смут. На мач ли ще ни води? Възможно е. Рокли ли да подготвим, бански или пък екипировка за катерене? Това мълчание предвещаваше струпване на препълнени куфари, грижовно запълнени от нежната част от офиса. Хората казват, че когато шефът ти крие нещо, има три варианта за развой. Или крие нещо много готино. Или нещо много гадно. Или нищо не е планирал. В нашия случай беше първото. Малко преди тръгването разбрахме, че ще ходим в с. Бачево. Ще хващаме гората. Започна трескаво проучване в офиса, браузъри се отваряха и затваряха. Видяхме мястото – Русалиите, някои от „стопаните“ – кончетата, както и допълнителният бонус – беседката. Чудесно, там сме. РусалиитеRusaliite По време на пътуването разбрахме още нещо. Ще правим сладко от ягоди. Шефът си е шеф-винаги ни намира работа :D Но този път беше сладко – дори буквално. Накратко. Яздихме коне под дъжда, ядохме домашно сиренце, научихме папагалите да казват имената ни, изстудявахме си виното в близкото поточе, запознахме се с пуяка Никифор и брахме диви ягоди. Направихме невероятно сладко и се смяхме много. Валя тиймбилдингRed Lion Запознахме се с кончетата Фешън, Сияна, Салвадор, Луничка и Фелисити, даже им давахме морков. Да ме извиняват тези, които пропуснах. кончеотбор Слави – нашият криейтив директор, ни уведоми, че котката Таласъмчо (която е по-долу) може да бъде наричана и Призрачко, защото имената са от едно семантично гнездо. Този факт се запечата в съзнанието ни, благодарим за което. Таласъмчокотка Много фирми си имат креативни директори, но нашият си е направо диригент на креативността. Няма да издам колегите, които изпълняваха рисковани акробатични номера в ресторанта, нито пък онези, които проспаха единия ден, защото бяха обхванати от необясними пристъпи на главоболие. Сладко ни се получи, откъдето и да го погледнеш. Red lion сладко Не знаем къде ще ходим следващия път, нито кога. Шефът нещо мълчи…

тиймбилдинг

Как разбирате, че трябва да отидете на тиймбилдинг?

В науката няма единно мнение кога един колектив трябва да отиде на тиймбилдинг. Същото е като с ребрандирането или смяната на логото на една компания. Няма проучване, което да ви каже, че: „Да, време е да си смените логото.“  Опитните професионалисти обаче знаят точно кога трябва да се случи. Е, сред нас има няколко опитни тиймбилдинг специалисти. Един ден един от тях каза:  „Време е.“ Хората, които бяха във фирмата от 8 години, казаха: „Късно е.“ Тези, които бяхме тук от около година-две, казахме: „Добре е.“ А най-най-новите колеги, направо младежи: „Ох, къде ще ходим с тези чичковци и лели.“ За съжаление, така е вече в рекламните агенции. На младежите им се налага да общуват с доста по-възрастни себеподобни. Професията ни вече не е нова, въпреки че някои хора твърдят, че това е най-старата професия… след професията на ловеца.

Как да измислим какво да правим на тиймбилдинг?

Много хора си мислят, че на тиймбилдинг се правят задължително две неща. Напиване и сближаване. В различна степен, в зависимост от качеството на употребявания алкохол. В общи линии целта е ясна. Да се срещнем извън офиса и да видим кой какъв човек, а не какъв колега е. Често се получава изненадата най-тихият и затворен в офиса да е пръв на дансинга или на игрите с надпиване. Често след тиймбилдинг уважението към колегата, изпил повече от теб, е по-голямо от уважението към колегата, който работи повече от теб. Случва се. Но ние не правим такива неща. Защото вече толкова сме ги правили, че са ни скучни. Затова решихме да измислим нещо полезно. Да плетем пуловери или да правим сладко. Нали се сещате. Когато правиш нещо толкова тривиално, нещо, което са го правили бабите ти, може да стане много смешно. И понеже не намерихме истински китайски мохерни прежди, а все още по борсите имаше ягоди, решихме, че ще правим сладко от ягоди. сладко

Как протече събитието?

Според копирайтърите: Доказахме, че освен хубави текстове, можем хубаво да чистим ягоди. Според дизайнерите: Видя се, че освен да бъркаме цветове, можем да бъркаме и сладко. Според акаунтите: Можем да управляваме кампании, но можем да затваряме и буркани.

Кога разбирате, че тиймбилдингът е бил хубав?

Ами, не ни се тръгваше. Имахме вече хубаво сладко и лелка, която щеше да ни прави палачинки до 2021 година. Можехме да останем поне още 1-2 години. Но ни стана мъчно за нашите клиенти, за рибките в офиса и за нашето здраве. Три основателни причини да се върнем обратно в София.

en_US
bg_BG en_US