Казват, че 2020 г. ще е годината на Плъха, но от рекламна гледна точка това определено ще си е годината на добрия стар хомо сапиенс. Въпреки вдъхновяващия технологичен подем и иновативните възможности за реклама, се наблюдава лекo оттласкване от прекомерната дигитализация.
Умните джаджи са само средство, чрез което да се докоснем до най-високата цел – човешкото внимание. Ето и някои от тенденциите за 2020 г., които забелязваме, и които все по-ударно ще се имплементират в бизнес стратегиите на брандовете.
Четете за дигиталния детокс и тенденциите в онлайн рекламата през тази година
1. Потребителското изживяване е в култ
Една от най-ярките маркетингови тенденции за 2020 г. е подобряване на потребителското изживяване. Комуникацията към клиентите все по-често се разделя със старото си директно промотиращо амплоа. Вместо да говорим на аудиторията какво трябва да купи, ние й предлагаме потребителско изживяване, което да я заплени и накара да се връща към нашия бранд отново.
Кои са основните фактори, които повлияват позитивно на потребителското изживяване? Удобен и модерен дизайн на сайта или приложението ни, лесни начини на плащане, ползване на модерни технологии, предоставяне на професионално, любезно обслужване, както и възможност за персонализация.
2. Компетентни и любезни служители = повече успехи за бранда
Добрите служители винаги са спомагали за развитието на бранда, но през 2020 г. тази тенденция ще се разраства. Изследване на pwc отбелязва, че 46% от участниците в него биха се отказали от услуга или продукт заради некомпетентни или груби служители, обвързани с бранда.
Често екипът е важна част от рекламата и участва в моделирането на потребителската нагласа. Затова ви съветваме винаги да обръщате внимание на служителите си – те не само трябва да харесват работата си, но и да са истински ангажирани с бранда, за който отговарят.
Факт е, че неудовлетвореният екип трудно се мотивира да е приветлив към клиентите. Затова е хубаво да инвестирате и в Employer branding или просто да вложите старание, за да бъдете заобиколени от вдъхновени, позитивни и отдадени на работата си хора.
3. Видео на живо
Интересът на потребителите към видеосъдържанието продължава да расте. Наблюдава се обаче повишена интеракция с клиповете, които се излъчват на живо. Това е една от най-важните маркетингови тенденции за започналата вече година. Усещането за динамика и моментална осведоменост кара потребителя да жадува най-свежото съдържание. Затова не е изненадващо, че клиповете, излъчвани на живо, се гледат 3 пъти по-дълго, отколкото тези, които са вече готови и качени някъде.
4. Позициониране в Google – желаната позиция 0
Със сигурност сте забелязали, че понякога на въпросите ви в Google търсачката отговаря с директен отговор, разположен в поле, най-отгоре, преди всички резултати. Това са така наречените featured snippets, които се казват и позиция 0. Реално тази информация е първото, което попада пред погледа ни и тенденцията посочва, че през 2020 г. все по-често ще откриваме отговорите в интернет по този начин.
Как да оптимизирате сайтовете си за Google featured snippets?
- Постарайте се да подобрите SEO оптимизацията, за да сте позиционирани на първа страница по желаните ключови думи;
- Формулирайте в текста си въпросите, които според вас аудиторията би потърсила в Google, след което представете и кратки и ясни отговори;
- Има и 3 вида форматиране за featured snippets, които е добре да знаете и следвате.
Ако успеете да достигнете така желаната позиция 0 в търсачката, със сигурност ще се откроите от конкурентите.
Снимка: internetmarketingninjas
5. Привличане на лоялни клиенти, задържане на доверието
Проучвания доказват, че е 5 пъти по-скъпо да достигнеш до нови клиенти, отколкото да ангажираш отново сегашните ти. Определено си струва и през 2020 г. да се работи в посока подобряване на отношенията с потребителите. Това може да стане по хиляди начини: изпращане на ваучери за рождени или имени дни (внимавайте с GRPR-а), посредством персонализирани предложения, регулярни промоции, организиране на събития и още.
Лоялните клиенти могат и лесно да помогнат за подобряване на разпознаваемостта на бранда. Хората са свикнали дори и безвъзмездно да споделят позитивни впечатления от стоки, както и да препоръчват любими продукти в групи и под постове в социалните мрежи. Тук въобще не говорим за инфлуенсъри, а за препоръки от потребител към потребител.
Това са само част от водещите маркетингови тенденции за 2020 г., които искате да знаете, ако искате да успявате още.
Десетилетието определено ще е много технологично за потребителя. Но и много лично.
Използвани източници: Michael Brenner, pwc.com